بهترین سوغات کانادا چیست؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


بهترین سوغات کانادا چیست؟

بهترین سوغات کانادا چیست؟

بسیاری از افراد دوست دارند به کانادا سفر کنند زیرا این کشور جاذبه‌های گردشگری مطرحی چون آبشار نیاگارا و برج CN دارد که با آنها آشنا هستید. اما آیا درباره سوغات کانادا نیز اطلاعاتی دارید؟
همانطور که کانادا از نظر طبیعی و فرهنگی کشوری جذاب و متمایز از دیگر کشورهای دنیاست، سوغاتی کانادا نیز خاص‌تر از دیگر نقاط دنیاست. می‌توانیم به شما قول بدهیم که با خریدن سوغات کشور کانادا برای دوستان و اقوام خود، بدون شک آنها را شگفت زده خواهید کرد زیرا سوغات‌های کانادا را در هیچ کجای دیگر پیدا نخواهند کرد.
آیا این سوال برای شما پیش آمده است که از کانادا چی بخرم؟ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله از وبلاگ ققنوس به شما خواهیم گفت که بهترین سوغات کانادا چیست.

[lwptoc]

شیره درخت افرا - سوغات کانادا
شیره درخت افرا

شیره درخت افرا

بدون هیچ تردید شیره درخت افرا یا ماپل سیروپ، مهمترین سوعات کشور کانادا به شمار می‌رود. اما چرا؟ چون برگ درخت افرا نماد کانادا است و روی پرچم این کشور نیز نقش بسته است. اصلا نمی‌شود از سوغات‌های کانادا گفت و نامی از شیره درخت افرا نبرد.
این شیره از گونه‌های مختلف درخت افرا مانند افرای شیرین، افرای سرخ و افرای سیاه تهیه می‌شود که هر کدام طعم متفاوتی دارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید این سوغات معروف کانادا، انواع مختلف آن را امتحان کنید تا بتوانید مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید.
اگرچه استان کبک بزرگترین تولید کننده شیره درخت افرا است و تقریبا 70 درصد شیره درخت افرا در این استان تولید می‌شود، اما در تمام نقاط کانادا می‌توانید فروشگاه‌هایی پیدا کنید که طیف متنوعی از شیره درخت افرا را در اندازه‌ها و کیفیت‌های مختلف به فروش می‌رسانند.

اینوکسوک
اینوکسوک

اینوکسوک

اگرچه کانادای مدرن کشوری جدید است، اما سکونت انسان در این منطقه تاریخی طولانی دارد و بومیان کانادا قرن‌ها است که در نقاط مختلف این کشور سکونت دارند. یکی از این گروه‌های بومی، اینویت یا اسکیموهایی هستند که از 4500 سال پیش، در مناطق قطبی کانادا سکونت داشته‌اند.
اینویت‌ها با استفاده از تخته سنگ‌ها بزرگ، مجسمه‌های می‌ساختند که اینوکسوک نام دارد و بیشتر برای نشان دادن مسیر و شکارگاه‌ها استفاده می‌شده است.
اینوکسوک امروزه به یکی از مهمترین نمادهای بومیان کانادا و یکی از بهترین سوغات کانادا تبدیل شده است که تاریخ طولانی و غنی این کشور را به گردشگران متذکر می‌شود. با سر زدن به فروشگاه‌های سوغاتی کشور کانادا، می‌توانید این مجسمه‌ها را در اشکال و اندازه‌های مختلف خریداری کنید و یا به دوستانتان هدیه دهید، یا آن را در گوشه‌ای از منزل خود قرار دهید تا خاطرات تور کانادا را برای شما زنده سازد.

 

[sc name=”highlight” text=”اینویت‌ها با استفاده از تخته سنگ‌ها بزرگ، مجسمه‌های می‌ساختند که اینوکسوک نام دارد و بیشتر برای نشان دادن مسیر و شکارگاه‌ها استفاده می‌شده است.” ]

 

تارت کره‌ای - سوغات کانادا
تارت کره‌ای

تارت کره‌ای

کانادا مقصد فوق‌العاده‌ای برای علاقه مندان به غذا و شکمگردی است زیرا غذاهای کانادا بسیار خوشمزه و خوش طعم هستند. بنابراین اگر گذرتان به کانادا افتاد و به دنبال یک انتخاب خوشمزه برای سوغات کانادا بودید، می‌توانید تارت کره‌ای را انتخاب کنید.
تارت کره‌ای شیرینی خوشمزه‌ای است که از ترکیب کره، شکر و تخم مرغ تهیه می‌شود و طعمی استثنایی را به وجود می‌آورند. این سوغات خوشمزه کانادا را می‌توانید از اکثر مراکز خرید در کانادا تهیه کنید.

صنایع دستی بومیان کانادا
صنایع دستی بومیان کانادا

صنایع دستی بومیان کانادا

همانگونه که گفتیم، بومیان کانادا به دلیل سابقه طولانی سکونت در این منطقه نقش مهمی در فرهنگ امروز کانادا دارند و صنایع دستی آنها از سوغات معروف کانادا به شمار می‌رود.
با توجه به سلیقه خود، می‌توانید انواع مختلفی از صنایع دستی بومیان کانادا را به عنوان سوغات کانادا خریداری کنید. مجسمه‌های چوبی، ظروف غذاخوری کنده کاری شده، نقاشی، محصولات چرمی و … تهیه شده توسط بومیان کانادا که نشان دهنده فرهنگ آنهاست، از انوع مختلف سوغات کانادا هستند که می‌توانید تهیه کنید.
یکی از بهترین این نوع از سوغاتی کانادا، توتم‌های چوبی هستند. این توتم‌ها ستون‌های چوبی بلندی هستند که نمادهای فرهنگی مختلفی روی آنها کنده کاری و نقاشی شده است. بومیان معتقدند این توتم‌ها علاوه بر اینکه برای شما شانس می‌آورند، ارواح خبیثه را نیز از شما دور می‌کنند.
همچنین یکی دیگر از صنایع دستی بومیان کانادا که در سراسر دنیا پرطرفدار شده است، دریم کچر نام دارد. دریم کچر یک وسیله تزئینی است که باید در محل خواب و جایی که صبح‌ها نور خورشید به آن می‌دمد آویزان شود. بومیان معتقدند شب‌ها خواب‌های بد در میان تارهای دریم کچر گیر می‌کنند و صبح با تابیدن آفتاب، این خواب‌ها از بین می‌روند.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.