تفاوت اکونومی و بیزینس کلاس چیست؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


تفاوت اکونومی و بیزینس کلاس چیست؟

تفاوت اکونومی و بیزینس کلاس چیست؟

یکی از مهمترین تصمیماتی که هنگام خرید بلیط هواپیما با آن مواجه می‌شویم، انتخاب کلاس پروازی است. اما برای انتخاب صحیح، ابتدا باید بدانیم تفاوت اکونومی و بیزینس کلاس به عنوان دو کلاس پروازی پرطرفدار چیست؟
در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم شّما را با مهمترین دلایل تفاوت بلیط اکونومی و بیزینس آشنا سازیم تا بتوانید انتخابی آگاهانه و کاملا متناسب با نیازهای خود داشته باشید. پس تا انتها همراه ما باشید.

[lwptoc]

اولین تفاوت اکونومی و بیزینس؛ هزینه بلیط
اولین تفاوت اکونومی و بیزینس؛ هزینه بلیط

اولین تفاوت اکونومی و بیزینس؛ هزینه بلیط

اولین موضوعی که باعث تفاوت پرواز اکونومی و بیزینس می‌شود، هزینه‌ای است که شما برای خرید بلیط باید بپردازید. بلیط اکونومی (اقتصادی) همانگونه که از نامش پیداست، ارزان‌ترین بلیطی است که در هر پرواز می‌توانید خریداری کنید تا به مقصد سفر کنید.
اما هزینه بلیط بیزینس گرانتر از بلیط اکونومی است و همین باعث می‌شود در انتخاب بین این دو بلیط مردد بمانیم. به عنوان مثال اگر بخواهید با استفاده از خدمات شرکت هواپیمایی امارات به پاریس سفر کنید، هزینه بلیط بیزینس شما بین 3 تا 4 برابر گرانتر از بلیط اکونومی خواهد شد.
البته باید بدانید که تفاوت قیمت بیزینس کلاس و اکونومی، بسیار کمتر از تفاوت اکونومی و فرست کلاس و حتی تفاوت بیزینس و فرست کلاس خواهد بود.

تعداد و محل قرارگیری صندلی‌ها
تعداد و محل قرارگیری صندلی‌ها

تعداد و محل قرارگیری صندلی‌ها

یکی دیگر از موارد تفاوت کلاس اکونومی و بیزینس، تعداد و محل قرارگیری صندلی‌های این دو بخش در یک هواپیما است. کلاس پروازی اکونومی بیشترین تعداد صندلی را در هر پروازی به خود اختصاص می‌دهد و این صندلی‌ها در بخش انتهایی هواپیما قرار دارند.
اما کلاس بیزینس صندلی‌های محدودتری دارند و در ردیف‌های جلوی صندلی‌های کلاس اکونومی قرار می‌گیرند. البته باید بدانید که تعداد صندلی‌های بیزینس از تعداد صندلی‌های فرست کلاس نیز بیشتر است.

 

[sc name=”highlight” text=”کلاس پروازی اکونومی بیشترین تعداد صندلی را در هر پروازی به خود اختصاص می‌دهد و این صندلی‌ها در بخش انتهایی هواپیما قرار دارند.” ]

 

اولویت پیاده شدن
اولویت پیاده شدن

اولویت پیاده شدن

احتمالا این تجربه برای شما نیز پیش آمده که هنگام رسیدن به مقصد، دوست داشتید زودتر از هواپیما خارج شوید. اگر این موضوع برای شما نیز اهمیت دارد، پس بهتر است بلیط پرواز بیزینس را انتخاب کنید زیرا تفاوت پرواز اکونومی و پرمیوم اکونومی و بیزینس کلاس، همین اولویت پیاده شدن از هواپیما است.
از آنجایی که گفتیم صندلی‌های بیزینس جلوتر از بخش اکونومی است، پس در نتیجه مسافران بخش بیزینس نیز زودتر از مسافران اکونومی از هواپیما خارج خواهند شد.

کیفیت صندلی‌ها

ملموس‌ترین و پراهمیت‌ترین تفاوت تفاوت پرواز اکونومی و بیزینس و فرست کلاس، کیفیت صندلی‌ها و فضایی است که هر صندلی به خود اختصاص می‌دهد. در یک پرواز کوتاه داخلی شاید این تفاوت چندان به چشم نیاید، اما هنگامی که قصد دارید با یک پرواز طولانی به یک کشور خارجی سفر کنید و چندین ساعت در صندلی خود بنشینید، متوجه این تفاوت خواهید شد.
صندلی‌های قسمت اکونومی، کوچکترین و معمولی‌ترین صندلی‌های یک پرواز هستند که به یکدیگر چسبیده‌اند و فاصله بسیار کمی بین ردیف‌های آنهاست. بنابراین نشستن در آنها برای زمان طولانی بسیار سخت و خسته کننده خواهد بود.
اما صندلی‌های کلاس بیزینس بسیار راحت‌تر از صندلی‌های اکونومی هستند و نشستن در آنها شما را خسته نخواهد کرد. این صندلی‌ها نرم‌تر و بزرگتر هستند و بیشتر از صندلی‌های اکونومی به عقب خم می‌شوند. همچنین فضای ردیف‌های صندلی‌های کلاس بیزینس بیشتر است و شما می‌توانید بدون هیچ دردسری، پای خود را دراز کنید و از سفر لذت ببرید.

غذا و نوشیدنی
غذا و نوشیدنی

غذا و نوشیدنی

دیگر تفاوت اکونومی و بیزینس، به غذا و نوشیدنی‌های ارائه شده در طول پرواز مربوط است. مسافرانی که بلیط اکونومی را خریداری کردند، تنها با یک وعده غذایی محدود و خاص که بین تمام مسافران مشترک است پذیرایی می‌شوند. این غذا کیفیت متوسطی دارد و معمولا شامل غذاها و خوراکی‌های سرد است.
اما اگر بلیط کلاس بیزینس را خریداری کرده باشید، می‌توانید غذای خود را از یک منو با چند نوع غذا انتخاب کنید. غذاهای مسافران کلاس بیزینس معمولا کیفیت بهترین از بخش اکونومی دارد و غذاهای گرم را نیز شامل می‌شود.

خدمات و امکانات رفاهی؛ تفاوت اکونومی و بیزینس

یکی دیگر از مواردی که به عنوان تفاوت کلاس پرواز اکونومی و بیزینس باید از آن یاد کنیم، خدمات و امکانات رفاهی است که در طول پرواز در اختیار شما قرار دارد.
در یک پرواز طولانی احتمالا بخشی از زمان خود را با خوابیدن بگذرانیم و کمی نیز با همراه خود گپ بزنیم. اما به هر حال حوصله ما سر خواهد رفت و نیاز به فعالیت‌های سرگرم کننده و امکانات رفاهی داریم. اگر بلیط اکونومی خریده باشید، انتخاب‌های شما تنها به چند مجله و روزنامه و همچنین یک صفحه نمایشگر بزرگ در جلوی بخش اکونومی محدود خواهد شد که برنامه مشخصی را پخش می‌کند. یا شاید اگر خوش شانس باشید، صندلی‌های شما به مانیتور اختصاصی مجهز باشد.
اما اگر بلیت بیزینس خریده باشید، یک صفحه نمایشگر اختصاصی با برنامه‌های متنوع خواهید داشت که می‌توانید از بین آنها برنامه مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در طول پرواز، سرگرم شوید.

در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داشتیم با بیان تفاوت و فرق کلاس اکونومی با بیزینس، شما را در خرید بهترین و مناسب‌ترین بلیت پرواز راهنمایی کنیم. اگر هنوز نیز درباره تفاوت اکونومی و بیزینس و فرست کلاس سوال دارید، می‌توانید به دیگر مقالات وبلاگ ققنوس مراجعه کرده یا با همکاران ما در دپارتمان رزرو بلیط ققنوس تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.