پرواز بیزینس کلاس در ایران چه خدماتی دارد؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


پرواز بیزینس کلاس در ایران چه خدماتی دارد؟

پرواز بیزینس کلاس در ایران چه خدماتی دارد؟

بلیط‌های هواپیمای از نظر خدمات ارائه شده در طول پرواز به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که به آنها کلاس پروازی می‌گویند. در حال حاضر تنها خدمات اکونومی و پرواز بیزینس کلاس در ایران ارائه می‌شود و خدمات فرست کلاس از پروازهای داخلی حذف شده است.
اگر دوست دارید بدانید خدمات پرواز بیزینس کلاس در ایران چیست و چرا باید قیمت بیشتری برای آن پرداخت کنیم، تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم با معرفی کامل امکانات پرواز بیزینس کلاس در ایران، شما را در خرید بلیط هواپیما یاری کنیم.

[lwptoc]

پرواز بیزینس کلاس در ایران
پرواز بیزینس کلاس در ایران

پرواز بیزینس کلاس در ایران

شرکت‌های هواپیمایی به منظور افزایش تنوع خدمات خود و همچنین بالا بردن سود، صندلی‌های پرواز را معمولا به 3 دسته تقسیم می‌کنند که هر کدام خدمات متفاوتی دارند؛ اکونومی، بیزینس کلاس و فرست کلاس. اکونومی کمترین و ساده‌ترین، و فرست کلاس بهترین انواع بلیط هواپیما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقالات متعدد وبلاگ ققنوس درباره تفاوت کلاس‌های پروازی و انواع بلیط هواپیما مراجعه کنید.
اما به دلایل مختلف، خدمات پرواز فرست کلاس از پروازهای داخلی و خارجی ایران حذف شده است. بنابراین پرواز بیزینس کلاس در ایران، بالاترین خدمات پروازی و بلیط هواپیما است که می‌توانید خریداری کنید.
اما از آنجایی که قیمت پرواز بیزینس کلاس در ایران و تمام جهان بالاتر از پرواز اکونومی است، باید ببینیم خدمات این پرواز چیست و آیا اصلا ارزش پرداخت قیمت بیشتر را دارد یا نه. البته لازم به ذکر است که این موارد به صورت کلی و عمومی بیان شده و ممکن است هر ایرلاینی، خدمات و شرایط خاص و متفاوتی داشته باشد.

 

[sc name=”highlight” text=”خدمات پرواز فرست کلاس از پروازهای داخلی و خارجی ایران حذف شده است. بنابراین پرواز بیزینس کلاس در ایران، بالاترین خدمات پروازی و بلیط هواپیما است که می‌توانید خریداری کنید.” ]

 

کیفیت صندلی‌ها: اولین و مهمترین تفاوت پرواز اکونومی و پرواز بیزینس کلاس در ایران مربوط به صندلی‌های آنهاست. صندلی‌های بخش اکونومی معمولی و ساده است، فاصله کمی با یکدیگر دارند و کمتر به عقب خم می‌شوند. اما صندلی‌های پرواز بیزینس کلاس در ایران مبله و بسیار راحت هستند. فاصله صندلی‌ها در این بخش از یکدیگر بیشتر است و راحتی و فضای خصوصی بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. این صندلی‌ها را می‌توانید راحت به عقب خم کنید و استراحت خوبی در طول پرواز داشته باشید.

مهمانداران بیزینس کلاس
مهمانداران بیزینس کلاس

مهمانداران: تمامی مهمانداران شرکت‌های هواپیمایی دوره‌های آموزشی و تمرینی متعددی را طی می‌کند تا آماده خدمت‌رسانی به مسافران باشند. اما شرکت‌های هواپیمایی معمولا مهمانداران برتر خود را گلچین کرده و آنها را به کلاس بیزینس اختصاص می‌دهند.

پذیرایی: دیگر ویژگی متفاوت پرواز بیزینس کلاس در ایران، به پذیرایی و غذاهایی است که در طول پرواز به شما ارائه می‌شود. در پروازهای اکونومی یک غذای معمولی با کیفیتی قابل قبول در یک بسته بندی به شما ارائه می‌شود. اما اگر از پرواز بیزینس کلاس در ایران استفاده کنید، می‌توانید غذای ایرانی یا بین‌المللی خود را از یک منو انتخاب کنید. این غذا هم کیفیت بیشتری دارد و هم نحوه سرو کردن آن متفاوت است. علاوه بر آن، معمولا محدودیتی در تعداد نوشیدنی هم وجود ندارد.
سرگرمی: از آنجاییکه پروازهای داخلی معمولا کوتاه هستند و خیلی زود به مقصد خود می‌رسید، سرگرمی‌های در طول پرواز چندان ضروری نیستند. اما می‌توانید از مجلات و روزنامه‌های قرار داده شده در پرواز و یا تلویزیون‌های عمومی که در کابین قرار دارند استفاده کنید. ایرلاین‌های ایرانی در این زمینه معمولا تفاوتی بین مسافران اکونومی و پرواز بیزینس کلاس قائل نمی‌شوند.
اولویت خروج: از آنجایی که صندلی‌های پرواز بیزینس کلاس در ایران در جلوی هواپیما قرار گرفته است، پس در نتیجه هنگام رسیدن به فرودگاه مقصد و زمان پیاده شدن از هواپیما، مسافران بیزینس کلاس زودتر از دیگران از پرواز پیاده خواهند شد. بنابراین اگر زودتر پیاده شدن از هواپیما برای شما مهم است، می‌توانید با خرید پرواز پرواز بیزینس کلاس ایران ایر یا دیگر ایرلاین‌ها، از این قابلیت استفاده کنید.
قیمت: اما مهمترین تفاوت اکونومی و پرواز بیزینس کلاس، در قیمت آن است. دور از انتظار نیست که برای دریافت چنین خدماتی، باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنیم. برای اینکه از تفاوت قیمت پرواز اکونومی و بیزینس مطلع شوید، قیمت کلاس اکونومی و بیزینس چند پرواز داخلی را در ادامه برای شما ذکر کرده‌ایم. (قیمت‌ها برای پرواز در تاریخ 30 دی ماه 1399 است)
بلیط اکونومی پرواز تهران به مشهد 722.000 تومان است در حالیکه قیمت بلیط بیزینس کلاس ماهان در همین مسیر، 1.210.000 تومان خواهد بود.
یا اگر قصد داشته باشید با استفاده از پرواز ایران ایر به جزیره کیش سفر کنید، هزینه بلیط شما 1.021.000 تومان خواهد بود در حالیکه بلیط بیزینس کلاس همان پرواز، 1.444.000 تومان است.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.